26 Mayıs 2014 Pazartesi

Konuk Yazar'dan Brezilya 2014 Tahminleri

Aşağıda okuyacağınız yazı www.yoldaki.com un kurucusu, gezgin ve Kamboçya Gol Kralı ünvanı ile aramızda yaşayan Gökhan Hepşen'e aittir. Bizi bağlamaz :)

***
2014 Dünya Kupası’nın bana 1994 yılında yaşattığı heyecanın bir benzerini yaşatmasını umuyorum. Aslına bakılırsa çocukluğumda olduğum kadar fanatik değilim artık ancak içimden bir ses bu sefer özlediğim bazı duyguları futbolun aşk olduğu ülke olan Brezilya’nın ritminde bulabileceğimi hissediyorum.
Naçizane tahminlerim de şu şekildedir.



A GRUBU

Gruba baktığımızda lideri zaten seçmek pek zor değil. Ev sahibinin hiçbir zorlukla karşılaşmadan muhtemelen gruplar arasında en yüksek averajla lider geleceğinden eminim ve bunun yanında muhteşem bir futbol resitali bekliyorum. İkincilik için ise gönlümden geçen isim Hırvatistan. Playoff’larda vasatı çok fazla aşamasalarda biraz konsantrasyon ve inatla grubu rahat bir şekilde ikinci bitireceklerdir. Kamerun ve Meksika ise sürpriz peşinde koşacaklar, ikisinden de pek umudum yok.


B GRUBU

Her turnuvaya bir “Ölüm Grubu” belirlemek adettendir. Şahsen benim tercihim bu grup. Biliyorsunuz İspanya ve Hollanda takımları 2010’un finalistleriydi ve şimdi de açılış maçında karşı karşıya gelecekler. İkisi hakkında söylenebilecek çok fazla bir şey yok aslında, ne oldukları çok belli ancak benim sürpriz olarak gösterebileceğim ekip burada Şili olacak. En beklenmedik ve belki de tüm turnuvanın en şaşırtıcı performansını sergileyebilirler. Avusturalya için kendilerine vereceğim tek tavsiye Brezilya sahillerinde güneşte fazla kalmamaları ve tatilin tadını çıkarmaları.



C GRUBU

En enteresan sonuçları beklediğim grup burası olacak sanırım. Takımlar arasında kağıt üzerinde en güçlü olarak gösterebileceğim ekip Fildişi Sahilleri. Çok yetenekli oyuncuları var ve takım oyunu konusunda Afrika ülkeleri arasında en iyisi. Kolombiya ise bir nevi kendi evine ve atmosferine yakın bir yerde oynamanın avantajını dinamik ve güçlü kadrosuyla iyi bir şekilde birleştirebilirse grubu lider bitirebilir. Japonya özellikle 30 yaşın üzerindeki bizler için hala suratta bir gülümsemeden öteye gitmese de kısa süre içinde şaşırtıcı şekilde gelişme kaydettiler ve asla hafife alınmayacak bir ekip haline geldiler. Hiç bir turnuvada sevemediğim Yunanistan’a ise bu grupta çok şans tanımıyorum.


D GRUBU

Bir başka Güney Amerika takımı olan Uruguay kendisine çok ters gelecek olan iki Avrupa ekibiyle karşı karşıya gelecek. Hemen her Dünya Kupası’nda favori göstermek istediğim İngiltere ise bu sene sonunda favorilerim arasından çıktı. Liderlik için Uruguay ve İtalya’nın kapışmasının ardında kendilerinden sadece güzel futbol ve bir kaç jeneriklik gol bekliyorum. Kosta Rika ise grubun bahtsız bedevisi.



E GRUBU

Gruba şöyle bir bakıldığında Fransa için işler çok kolay gözüküyor ama açıkçası ben Fransa’ya o kadar güvenmiyorum. Neler yapabilecekleri ortada olan Fransızların ne kadar beceriksiz olabildikleri de bir gerçek. Şahsi düşüncem Ekvador’un grupta diğer ekiplere çok acı çektireceği. İsviçre bu grupta çok ortada kalacak ve muhtemelen Güney Amerika ekipleri tarafından çok zorlanacak. Honduras ile kapışıp belki bir 3. lük alabilirler.


F GRUBU

Bir başka sürpriz beklediğim grup. Kendilerine olan sempatimden kaynaklı da olabilir bu ancak ben bu grupta Arjantin’i tek geçmek zorunda olsam da çok iyi bir oyun sergileyeceğini düşündüğüm Bosna Hersek’i turnuvanın sürprizleri arasında gösteriyorum. Kadrosunda çok fazla sevdiğim futbolcu barındıran Nijerya ise her zaman olduğu gibi yine tecrübesizliğine yenik düşecek gibi geliyor. İran için hiç bir umut görmüyorum malesef, bu tarz bir turnuvayı kaldırabilecek tecrübede futbolculara sahip değiller.


G GRUBU

Almanya her zaman olduğu gibi yine favori. Kim ne derse desin futbol bu adamlara çok yakışıyor ve son dönemlerde milli takım olarak eskiyi aratsalar da futbol disiplini konusunda tekler. Bir türlü sevemediğim ve futbolu yakıştıramadığım bir diğer takım olan Amerika ise kabul etmek istemesem de güçlü bir ekip. Portekiz ile ikincilik için kıyasıya bir mücadele olacak ve Ronaldo’yu durdurmayı başarabilirlerse bir şansları olabilir. Gana ise yine üzülerek söylüyorum, takım oyununu yansıtamayan bir ekip olduğundan çoğu diğer Afrika ülkesi takımlarıyla yine aynı kaderi paylaşacak gibi görünüyor.


H GRUBU

Bir başka zayıf ve teknik olarak Brezilya atmosferine pek uyamayacak gibi görünen grup. Gönlüm Cezayir’den bir şeyler çıkmasını umuyor ancak muhtemelen Rusya ve Belçika’nın tecrübesi altında ezilecekler. Güney Kore ise muhtemelen iklim şartlarıyla mücadele etmekten maç yapmaya pek şans bulamayacak.


Kupayı kim kaldıracak sorusuna verilecek cevap çok kolay değil açıkçası. Brezilya çok yakın gibi gözükse de bu sefer çok daha göze hitap eden bir Arjantin bekliyorum. Grup maçları için birşey diyemem ama çeyrek final ve sonrası hepimizi tatmin edecek güzellikte olacak diye düşünüyorum.

Selamlar!

Gökhan Hepşen – Yoldaki.com 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder