Bu yazı ilk olarak sozyal.co'da yayınlanmıştır.
Dünya Kupası'ndan aylar önce Spor Markalarının Dünya Kupası isminde bir yazı yayınlamıştım. Yazıdaki grafik Nike'ın şampiyonaya katılan takımlarda en fazla sponsor olan firma olduğunu gösteriyordu. Dünya Kupası'nda henüz bir hafta dolmadan Way to Blue bu yazıyı destekler bir inforgrafik yayınladı.
İnfografikte yeşille belirtilen markalar resmi turuncu ile belirtilen markalar ise resmi olmayan sponsorlar. İlk dikkat çeken Nike'ın resmi sponsor Adidas'a oranla hem olumlu konuşulmada hem de toplam konuşulmada yüksek rakamlara sahip olması.
Bir diğer dikkat çeken karşılaştırma da bu kez resmi sponsor galip, Coca-Cola, hem olumlu konuşulmada hem de toplam konuşulmada resmi olmayan sponsor Pepsi'nin önünde.
En çok konuşulan 15 markadan 6'sının resmi olmayan sponsorlar olması da dikkat çekici bir başka nokta. Bu markaların arkasında kalan resmi sponsorlar eminim bu sonucu dikkatlice değerlendirecektir.
Kaynak: Way to Blue
Sevgiler,
Serhat ÖZ - sozyal.co
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder